GHID complet de preluare date initiale si curente din alte programe de contabilitate in EasyCont
« Inapoi
GHID complet de preluare date initiale si curente din alte programe de contabilitate in EasyCont
11-07-2022
Import date din alte programe de contabilitate in Easycont
Ex: Import date initiale si curente pentru perioada ian-iun 2022
*Importul din CSV este definit in majoritatea modulelor complexe , in rest fiind necesara definirea manuala a datelor initiale/curente.
*recomandam definirea acestor informatii in ordinea prezentata mai jos.
Cap. 1-Date firma in prima luna de lucru importata
:: apelati DATE FIRMA din subsolul primului ecran, de langa + si - , si introduceti datele fiscale si de corespondenta ale firmei . :: tot aici alegeti tipul de gestiune folosit la aceasta firma . Va recomandam tipul FIFO deoarece este cel mai folosit si , evident , cel mai imbunatatit . Acest tip respecta principiul FIFO permitand evidenta produselor in gestiune dupa denumire si dupa o serie unica.
:: definiti toti parametrii ceruti pe ecran :: bifati in aceasta aplicatie si daca firma se incadreaza la microintrepinderi sau nu . :: deasemenea precizati daca firma nu este platitoare de TVA . :: datele firmei care vor aparea in declaratiile lunare si care sunt preluate in SAFT, e-factura si alte declaratii se definesc in DATE GENERALE DECLARATII . :: tot in DATE FIRMA veti preciza cu ce luna incepeti lucrul cu firma nou definita (ianuarie in exemplul nostru). Astfel , daca definiti o firma noua si incepeti cu luna septembrie (de ex.!) veti preciza aceasta luna aici. Programul nu va va permite sa deschideti lunile inainte de septembrie pana la terminarea anului. In acest mod evitati greseli des intalnite prin care utilizatorii au inchis din greseala luna august (cf. exemplu) si au sters astfel toate datele initiale introduse manual in septembrie deoarece august nu avea activitate iar soldurile finale ale sale erau zero !!
Cap. 2-Introducere/Import date initiale aplicatii (stocuri initiale , solduri initiale , etc...) in prima luna de lucru importata
*datele intiale se introduc exclusiv in prima luna de migrare a datelor in Easycont (in exemplul nostru ian 2022). Pentru lunile urmatoare, datele initiale se vor transmite automat la inchiderile de luna.
Plan de conturi :: apelati Liste-Nomenclatoare>>PLAN CONTURI si verificati daca toate conturile cu care lucrati cu aceasta firma sunt definite . Teoretic toate conturile din planul de conturi sunt deja introduse , dar exista subconturi (conturi analitice) care sunt definite diferit de la firma la firma . Verificati conturile pentru care doriti dezvoltarea componentei analitice (fise analitice, de tip 40x , 41x , etc…) sau debifati conturile care dezvolta fise analitice si nu este necesar . :: nu dezvoltati conturi analitice pentru fiecare tert .. Easycont lucreaza cu fise analitice in acest sens. In balanta nu este necesara decat definirea contului principal si a conturilor analitioce , fara fise analitice…. De ex, definiti pt clienti interni 4111 si pt clienti externi 4112 si bifati la ambele conturi ca [x] dezvolta fise analitice.
Date terti (40x, 41x, etc…) pentru SAFT si facturare :: introduceti tertii cu care aveti miscare in datele initiale sau curente ale primei luni de migrare si completati toate datele impuse de SAFT D406 si e-factura. Pentru aceasta folositi utilitarul liste si nomenclatoare>>TERTI :: in toate importurile de date din lunile de migrare folositi aceeasi denumire si CIF pentru terti asa cum au fost ele definite in acest modul pentru a evita dublurile. :: in cazul in care vor exista dubluri in terti aveti la dispozitie un utilitar de unificare terti in TOT anul curent, in liste si nomenclatoare>>unificare terti Scheme de contare (monografii contabile) :: accesati: Liste-Nomenclatoare>>Scheme de contare si verificati toate schemele de contare incarcate de program implicit. Modificati/completati aceste scheme de contare dupa nevoie. :: introduceti in schemele de contare si codurile de taxa , de plata/incasare si de miscare cerute de SAFT, acolo unde este cazul. :: deasemenea , adaugati schemele de contare folosite in activitatea dvs dar care nu sunt definite inca in acest nomenclator. :: daca ati constatat ca aveti nevoie de conturi care nu sunt definite inca in planul de conturi , refaceti pasul anterior, definiti conturile lipsa si reveniti la definirea schemelor.
Total sume precedente balanta de verificare :: Total sume precedente , in luna de pornire , respectiv total sume din luna anterioara daca luna curenta nu este ianuarie sau soldurile din decembrie anul trecut daca luna de lucru este ianuarie , se introduc facil in SITUATII CONTABILE>Sume initiale balanta>TOTAL SUME PRECEDENTE . La apelarea acestui meniu veti deschide o lista cu total sume precedente in luna curenta care , initial , este goala . Puteti adauga aici cu tasta F3 alte totaluri sume precedente sau le stergeti cu F1 pe cele introduse gresit . :: Atentie la totaluri sa fie egale (debit/credit)
Solduri inceput de an balanta de verificare :: Soldurile de inceput de an se introduc facil in SITUATII CONTABILE>Sume initiale balanta>RULAJE INCEPUT AN . Puteti adauga aici cu tasta F3 alte rulaje sau le stergeti cu F1 pe cele introduse gresit . Daca prima luna importata este ianuarie, cand intrati in Solduri inceput de an puteti opta pentru Preluare solduri initiale din balanta IANUARIE pt a prelua ceea ce ati introdus deja la pasul anterior. :: Atentie la totaluri sa fie egale (debit/credit)
Solduri initiale fise analitice :: solduri initiale fise analitice (componenta conturi 40x, 41x , etc…) :: manual, veti introduce in aplicatia Acte>FISE ANALITICE>Solduri initiale Fise analitice situatia initiala analitica detaliata pentru conturile pe care le-ati bifat ca dezvoltand fise analitice in planul de conturi . :: pentru actele care intra in calculul TLI este necesar sa precizati TVA inclus. :: dupa ce ati introdus aceste date nu uitati sa verificati corespondenta cu total sume precedente din balanta apeland Acte>FISE ANALITICE>VERIFICARE SOLDURI fise analitice cu balanta . :: IMPORT SOLDURI INITIALE FISE ANALITICE DIN CSV: *apelati Acte>>fise analitice>>Solduri initiale fise analitice>>Import solduri initiale fise din CSV *puteti importa soldurile initiale din fisiere CSV cu structura: -cont C10 -denumire fisa analitica (tert) C40 -nr. act C12 -data act D8 -data scadenta D8 -suma N14,2 -debit/credit C1 (D sau C) -pentru act nr C12 -explicatie act/suma C30 -suma devize N14,2 -deviz C3 -curs devize N14,4 -TLI N1,0 (1 pt DA sau 0 pt NU) (pt facturi care intra in TVA la incasare) -din care TVA N14,2 (pt facturi care intra in TVA la incasare) :: dupa ce ati introdus aceste date nu uitati sa verificati corespondenta cu total sume precedente din balanta apeland Acte>FISE ANALITICE>VERIFICARE SOLDURI fise analitice cu balanta .
Solduri initiale reg. de casa lei :: definiti codurile de casa (daca aveti mai multe puncte de incasare cash) in Acte>>Registru de casa lei>>Definire coduri de casa :: pt. fiecare cod de casa definit introduceti soldul initial in Acte>>Registru de casa lei>>Solduri intiale :: verificati totalurile sa fie egale cu sumele din Solduri initiale balanta.
Solduri initiale reg. de casa devize :: definiti devizul de lucru in Acte>>Registru de casa DEVIZE>>Selectare deviz :: pt. devizul selectat introduceti soldul initial in Acte>>Registru de casa devize>>Solduri intiale :: verificati totalurile sa fie egale cu sumele din Solduri initiale balanta.
Solduri initiale banci lei :: definiti conturile si bancile active ale firmei curente si soldurile initiale luna, in Acte>>Extrase banci lei>>Definire conturi si banci :: verificati totalurile sa fie egale cu sumele din Solduri initiale balanta.
Solduri initiale banci devize :: definiti conturile in devize si bancile active ale firmei curente si soldurile initiale luna, in Acte>>Extrase banci devize>>Definire conturi si banci :: in aceeasi aplicatie definiti si contul asignat in contabilitate pt fiecare cont in devize si cursul la finalul lunii anterioare :: verificati totalurile sa fie egale cu sumele din Solduri initiale balanta.
Stocuri initiale gestiune FIFOPMP (engross) :: definiti toate codurile de gestiune cu care lucrati (depozite sau sectiuni evidentiate separat, pt fiecare tip de gestiune: materii prime , marfuri , produse finite , piese de schimb , etc…). Pt definirea codurilor de gestiune apelati acte>>gestiune FIFO/PMP>>definire coduri de gestiune. Atentie ! Respectati primul caracter aratat pe ecran la fiecare tip de gestiune… De exemplu , pt marfuri (371x) toate gestiunile trebuie sa inceapa cu 1 (ex: 1 , 1A , 12 , 11A , etc…). :: pt. introducerea manuala a stocurilor intiale la inceputul primei luni de lucru/import, folositi Acte>>Gestiune FIFO/PMP>>Stocuri initiale luna :: verificati totalurile sa fie egale cu sumele din Solduri initiale balanta pt fiecare cod de gestiune. :: IMPORT STOCURI INITIALE GESTIUNE DIN CSV: *apelati acte>>gestiune FIFO/PMP>>stocuri initiale luna>>XLS/CSV *puteti importa stocurile intiale pt gestiunile FIFO/PMP din fisiere CSV cu structura: -data D8 -nr. act C12 -denumire produs C35 (poate fi extins la 100 cu plata modulului extended) -serie/cod produs C13 (poate fi extins la 20 cu plata modulului extended) -cantitate N14,3 -UM C3 -pret unitar achizitie (FTVA) N14,2 -cod gestiune C4 :: verificati totalurile sa fie egale cu sumele din Solduri initiale balanta pt fiecare cod de gestiune.Puteti apela pt aceasta la acte>>gestiune fifo/pmp>>verificare solduri dupa ce dati calcul fise de magazie.
Stocuri initiale gestiune MAGAZIN (en detail) :: definiti toate codurile de gestiune magazin, soldurile initiale si schemele de contare implicite cu care lucrati (depozite sau sectiuni evidentiate separat). Pt definirea codurilor de gestiune-magazin apelati Acte>>gestiune magazin>>definire coduri magazin :: pt setarea corecta a modului de aplicare al K va rugam sa cititi instructiunile din ajutor>>exemple de utilizare>>gestiune de tip magazin>>setari k :: verificati totalurile sa fie egale cu sumele din Solduri initiale balanta-cont magazin 371x.
Stocuri initiale Active imobilizate (mijloace fixe) :: manual, stocurile intiale de active se introduc in acte>>active imobilizate>>adaugare (cu bifa [x] stoc initial) :: IMPORT STOCURI INITIALE ACTIVE IMOBILIZATE: *apelati acte>>Active imobilizate>>import din XLS CSV *puteti importa stocurile intiale pt gestiunile FIFO/PMP din fisiere CSV cu structura: -denumire activ C35 -nr. inventar unic C40 -cod clasificare C15 -grupa activ N3 -data intrare/achizitie D8 -valoare intrare N14,2 (FTVA) -valoare neamortizata la inceputul lunii N14,2 -rata lunara N14,2 -valoare amortizata la inceputul lunii N14,2 -durata totala amortizare (luni) N5 -luni ramase de amortizat (inclusiv luna curenta) N5 -activ “parinte” C40 (daca este montat/atasat la un alt activ) -ID C10 (cod centru de cost, daca este cazul) -cod produs D394 C10 (daca este cazul) *toate activele importate din CSV vor fi trecute in locatia / cod amplasare=1 urmand sa fie modificate aceste amplasari manual de catre utilizator dupa finalizarea importului. Asigurati-va ca ati definit cod amplasare 1 inainte de efectuarea importului din CSV. :: verificati totalurile sa fie egale cu sumele din Solduri initiale balanta.
Stocuri initiale OBIECTE DE INVENTAR :: situatia initiala a obiectelor de inventar se poate introduce exclusiv manual :: definiti initial toate codurile de amplasare obiecte de inventar date in folosinta (pastrati codul 1-depozit central doar pentru intrarile initiale de obiecte de inventar), din meniul [AMPLASARI] :: apelati acte>>obiecte de inventar>>adaugare (cu bifa [x] stoc initial) si adaugati toate actele de intrare obiecte de inventar la care mai exista produse in evidenta firmei la inceputul primei luni de preluare date (nedate in folosinta, date in folosinta si necasate). :: dupa introducerea intrarii initiale pt. aceste obiecte de inventar, introduceti la fiecare intrare produsele date in folosinta si casarile, folosind DAT IN FOLOSINTA si , din modulul DAT IN FOLOSINTA , meniul [CASARI la acest obiect]. :: verificati totalurile sa fie egale cu sumele din Solduri initiale balanta.
Evidenta SALARIATI :: introduceti manual toti salariatii cu datele de salarizare din prima luna de import date, in acte>>evidenta salariati. :: la fiecare salariat veti defini si datele ptr doarul ITM (contract ITM , acte aditionale , etc…) in pagina acte>>evidenta salariati>>dosar ITM :: verificati temeinic sumele din statul de salarii si efectuati modificarile necesare in cazul in care gasiti neconcordante cu situatie initiala a salariatilor.
Venituri inregistrate in avans nerepartizate integral la inceputul lunii :: introduceti in acte>>venituri inregistrate in avans>>adaugare (cu bifa [x] act arhiva) toate veniturile inregistrate in avans la care nu s-a finalizat repartizarea lunara integrala a sumei. :: precizati la fiecare venit inregistrat in avans: -luni repartizare (total) -luni ramase (inclusiv luna curenta) -suma lunara de repartizat -total repartizat la inceputul lunii -contarile pentru repartizarea lunara a sumei aferente -etc… :: verificati totalurile sa fie egale cu sumele din Solduri initiale balanta.
Cheltuieli inregistrate in avans nerepartizate integral la inceputul lunii :: introduceti in acte>>cheltuieli inregistrate in avans>>adaugare (cu bifa [x] act arhiva) toate cheltuielile inregistrate in avans la care nu s-a finalizat repartizarea lunara integrala a sumei. :: precizati la fiecare cheltuiala inregistrata in avans: -luni repartizare (total) -luni ramase (inclusiv luna curenta) -suma lunara de repartizat -total repartizat la inceputul lunii -contarile pentru repartizarea lunara a sumei aferente -etc… :: verificati totalurile sa fie egale cu sumele din Solduri initiale balanta.
Cap. 3-Introducere/Import date curente aplicatii
Import date curente in toate lunile in care se doreste migrarea integrala a datelor din alte aplicatii in Easycont *nu efectuati introducerea/importul de date curente in lunile de migrare decat dupa ce ati parcurs CAP.2 si ati verificat temeinic datele initiale in prima luna de migrare (ianuarie in exemplul nostru) *introduceti datele curente incepand cu prima luna de migrare si finalizand cu ultima luna de migrare, respectand ordinea calendaristica a lunilor.
*dupa finalizarea fiecarei luni calculati balanta si verificati rezultatele temeinic , apoi inchideti luna cu SITUATII CONTABILE>>INCHIDERE DE LUNA si treceti in luna urmatoare continuand introducerea in urmatoarea luna a datelor curente.. etc..
*vom detalia aici doar importurile (CSV) de date curente in aplicatii. Pentru introducerea manuala a datelor respectati manualul de utilizare si exemplele din program Ajutor>>exemple de utilizare sau de pe site www.sasory.ro >> Avizier>> arhiva studii de caz
REGISTRU DE CASA LEI :: Import acte curente din CSV in registrul de casa lei *apelati acte>>registru de casa lei>>import XLS CSV *puteti importa actele curente pt. reg. de casa lei din fisiere CSV cu structura: -data D8 -nr. act C12 *data_nr_act unice pt fiecare act.. nu dublati data+nr_act in CSV ! -pentru act C12 *daca este cazul, pentru o repartizare corecta a platilor/incasarilor -denumire tert C40 (daca este cazul) -CIF tert C20 (daca este cazul) -explicatie act C35 -suma cu TVA N14,2 -TVA inclus N14,2 (daca este cazul) -cod operatie N3,0 *cod unic pt fiecare tip de operatie: plata furnizor , incasare client , etc… -nr. de BF incluse N 6,0 (daca este cazul, pt. Z-uri zilnice CM)
:: Inainte de preluare fisier CSV definiti pe ecranul de import: -cod registru de casa lei in care importati actele -corelatii intre codurile-operatie din fisierul CSV si schemele de contare aplicate in Easycont , folosind meniul [Definiti corelatiile la preluare (cod àschema de contare)]. Verificati sa existe corelatii definite pt TOATE codurile de operatii folosite in fisierul CSV ! -deoarece programul memoreaza aceste corelatii este indicat sa folositi aceleasi coduri de operatii in urmatoarele fisiere CSV importate , pentru acelasi tip de act.
:: Atentie ! :: dupa finalizarea preluarilor din CSV, verificati temeinic sumele si actele preluate. Calculati balanta si verificati si sumele totale din balanta pe conturile aferente. :: Atentie ! Programul sterge la import toate actele importate anterior, care au acelasi nr de act+data cu cele importate (daca au mai fost importate din CSV inca o data anterior sau in acelasi CSV pt dubluri act+data). Actele cu acelasi nr+data introduse MANUAL inainte de import nu vor fi sterse…. Daca aveti mai multe pozitii/acte in CSV cu aceeasi data+nr_act va fi memorat doar ultimul act deoarece cele anterioare vor fi sterse.
EXTRASE BANCI LEI :: Import acte curente din CSV in extrase banci lei *selectati contul+banca inainte de import. Actele vor fi incarcate in contul+banca selectate *apelati acte>>extrase banci lei>>import din XLS CSV *puteti importa actele curente pt. extrase banci lei din fisiere CSV cu structura: -data D8 -extras nr. C10 (de obicei se trece chiar ziua din DATA) -nr. act C12 -denumire tert C40 (daca este cazul) -explicatie act C35 -suma incasata N14,2 -suma platita N14,2 -cod operatie N3,0 *cod unic pt fiecare tip de operatie: plata furnizor , incasare client , etc… -pentru act C12 *daca este cazul, pentru o repartizare corecta a platilor/incasarilor
:: Inainte de preluare fisier CSV definiti pe ecranul de import: -corelatii intre codurile-operatie din fisierul CSV si schemele de contare aplicate in Easycont , folosind meniul [Definiti corelatiile la preluare (cod àschema de contare)]. Verificati sa existe corelatii definite pt TOATE codurile de operatii folosite in fisierul CSV ! -deoarece programul memoreaza aceste corelatii este indicat sa folositi aceleasi coduri de operatii in urmatoarele fisiere CSV importate , pentru acelasi tip de act. -daca stiti ca aveti dubluri data+nr act+extras in CSV-ul preluat sau in cele preluate anterior in aceeasi luna si nu doriti stergerea automata a acestor dubluri, bifati [x] permite dublarea actelor
:: Atentie ! :: dupa finalizarea preluarilor din CSV, verificati temeinic sumele si actele preluate. Calculati balanta si verificati si sumele totale din balanta pe conturile aferente. :: daca nu ati bifat [x] permite dublarea actelor : Programul sterge la import toate actele importate anterior, care au acelasi nr de act+data+extras cu cele importate (daca au mai fost importate din CSV inca o data anterior sau in acelasi CSV pt dubluri act+data+extras). Actele cu acelasi nr+data+extras introduse MANUAL inainte de import nu vor fi sterse…. Daca aveti mai multe pozitii/acte in CSV cu aceeasi data+nr_act+extras va fi memorat doar ultimul act deoarece cele anterioare vor fi sterse.
EXTRASE BANCI DEVIZE :: Import acte curente din CSV in extrase banci devize *selectati contul+banca+deviz inainte de import. Actele vor fi incarcate in contul+banca+deviz selectate *apelati acte>>extrase banci devize>>import CSV *puteti importa actele curente pt. extrase banci devize din fisiere CSV cu structura: -data D8 -extras nr. C10 (de obicei se trece chiar ziua din DATA) -nr. act C12 -denumire tert C40 (daca este cazul) -explicatie act C35 -suma devize incasata N14,2 -suma devize platita N14,2 -curs devize N12,4 -diferenta curs (lei) N14,2 (daca este cazul) -cod operatie N3,0 *cod unic pt fiecare tip de operatie: plata furnizor , incasare client , etc… -pentru act C12 *daca este cazul, pentru o repartizare corecta a platilor/incasarilor -denumire fisa analitica banca (5124x) C40 (daca este cazul)
:: Inainte de preluare fisier CSV definiti pe ecranul de import: -corelatii intre codurile-operatie din fisierul CSV si schemele de contare aplicate in Easycont , folosind meniul [Definiti corelatiile la preluare (cod àschema de contare)]. Verificati sa existe corelatii definite pt TOATE codurile de operatii folosite in fisierul CSV ! -deoarece programul memoreaza aceste corelatii este indicat sa folositi aceleasi coduri de operatii in urmatoarele fisiere CSV importate , pentru acelasi tip de act.
:: Atentie ! :: dupa finalizarea preluarilor din CSV, verificati temeinic sumele si actele preluate. Calculati balanta si verificati si sumele totale din balanta pe conturile aferente. :: programul sterge la import toate actele importate anterior, care au acelasi nr de act+data+extras cu cele importate (daca au mai fost importate din CSV inca o data anterior sau in acelasi CSV pt dubluri act+data+extras). Actele cu acelasi nr+data+extras introduse MANUAL inainte de import nu vor fi sterse…. Daca aveti mai multe pozitii/acte in CSV cu aceeasi data+nr_act+extras va fi memorat doar ultimul act deoarece cele anterioare vor fi sterse.
FACTURI EMISE LEI :: Import acte curente din CSV in facturi emise lei *apelati acte>>facturi emise lei>>import facturi din XLS CSV (incepand cu aplicarea SAFT D406 nu mai este permisa introducerea facturilor ca total. Trebuie introduse detaliat, produs cu produs) *puteti importa actele curente pt. facturi emise lei (detaliat) din fisiere CSV cu structura: -data D8 -nr. act C12 -denumire tert C40 -CIF tert C13 -denumire produs C35 (poate fi extins la 100 cu plata modulului extended) -serie/cod produs C13 (poate fi extins la 20 cu plata modulului extended) -cantitate N14,3 -UM C3 -pret unitar FTVA N14,2 -TVA total produs N14,2 -data scadenta D8 -cod gestiune descarcare (info) C4 -cod produs D394 C10 (daca este cazul) -tara394 C3 (daca este cazul) -oras394 C30 (daca este cazul) -cod-judet394 C2 (daca este cazul) -strada394 C50 (daca este cazul) -numar394 C20 (daca este cazul) -bloc394 C15 (daca este cazul) -apt394 C10 (daca este cazul) -detalii394 C50 (daca este cazul) -denumire judet394 C50 (daca este cazul) -nr. BF-uri (pt. fct atasate BF) N10,0 (daca este cazul)? -nota produs C250 (daca este cazul)
:: Inainte de preluare fisier CSV definiti pe ecranul de import: -schema de contare generala pt. vanzare marfa (implicita pt toate facturile preluate) -schema de contare servicii facturate, care se aplica doar la produsele care contin anumite texte unice in denumire sau serie (se definesc aceste texte marginite de #.. de exemplu #servicii#comision#etc#). Aceasta schema de contare se aplica doar la produsele care contin in denumire sau serie textele introduse. In rest se aplica schema generala de vanzare marfa. -alte scheme de contare/exceptii: definiti alte cazuri in care nu se aplica schema generala de contare vanzare marfuri, introducand schemele dorite si textele aferente. Introducerea cuvintelor dorite se face tot marginite de # (de exemplu #transport#livrare auto#etc#) -daca nu doriti stergerea preluarilor anterioare din CSV pt aceeasi data+act, bifati [x] nu sterge preluarile anterioare pt acelasi act+data -daca facturile suporta regimul TVA la incasare , bifati [x] bifez TVA la incasare la toate facturile preluate. In acest caz importati un fisier DOAR cu facturi de acest tip ! -daca este vorba de facturi insotitoare BF , bifati [x] bifez FCT INFO la toate facturile preluate. In acest caz importati un fisier DOAR cu facturi de acest tip ! -daca facturile sunt cu taxare inversa, bifati [x] toate facturile sunt cu taxare inversa. In acest caz importati un fisier DOAR cu facturi de acest tip ! -selectati ce tip de cod SAFT doriti alocat automat pt tertii fara CNP/CIF definit: tip 04 (PF fara CNP) sau tip 08 (terti incerti). Cititi instructiunile SAFT inainte pt. a face selectia corecta.
:: Atentie ! :: dupa finalizarea preluarilor din CSV, verificati temeinic sumele si actele preluate. Calculati balanta si verificati si sumele totale din balanta pe conturile aferente. :: programul sterge la import toate actele importate anterior, care au acelasi nr de act+data cu cele importate (daca au mai fost importate din CSV inca o data anterior). Actele cu acelasi nr+data introduse MANUAL inainte de import nu vor fi sterse…. Daca doriti sa nu fie sterse aceste preluari anterioare, bifati [x] nu sterge preluarile anterioare pt acelasi act+data
FACTURI EMISE DEVIZE :: Import acte curente din CSV in facturi emise devize *apelati acte>>DVE (emise devize)>>import DVE din CSV (incepand cu aplicarea SAFT D406 nu mai este permisa introducerea facturilor ca total. Trebuie introduse detaliat, produs cu produs) *puteti importa actele curente pt. facturi emise devize (detaliat) din fisiere CSV cu structura: -data D8 -fct. nr. C12 -data scadenta D8 -DVE nr. C12 -deviz C3 -curs deviz N12,4 -val. transport in devize N14,2 -total taxe vamale lei N14,2 -total comision vamal lei N14,2 -total val. asigurare devize N14,2 -denumire tert C40 -CIF tert C13 -denumire produs C35 (poate fi extins la 100 cu plata modulului extended) -serie/cod produs C13 (poate fi extins la 20 cu plata modulului extended) -UM C3 -cantitate N14,3 -pret unitar FTVA devize N14,2 -TVA total produs devize N14,2 (daca este cazul)
:: Inainte de preluare fisier CSV definiti pe ecranul de import: -contarile implicite pt importul DVE: -contari valoare produse DVE -contari valoare totala TVA (daca este cazul) - contari valoare transport - contari valoare taxe vamale - contari valoare comision vamal - contari valaore asigurare -daca nu doriti stergerea preluarilor anterioare din CSV pt aceeasi data+act, bifati [x] nu sterge preluarile anterioare pt acelasi act+data -selectati coloana dorita din Jurnalul de TVA (vanzari). Daca aveti DVE de preluat pt coloane diferite in Jurnalul de vanzari, creati fisiere separate CSV pentru fiecare coloana in parte si importati-le pe rand.
:: Atentie ! :: dupa finalizarea preluarilor din CSV, verificati temeinic sumele si actele preluate. Calculati balanta si verificati si sumele totale din balanta pe conturile aferente. :: programul sterge la import toate actele importate anterior, care au acelasi nr de act+data cu cele importate (daca au mai fost importate din CSV inca o data anterior). Actele cu acelasi nr+data introduse MANUAL inainte de import nu vor fi sterse…. Daca doriti sa nu fie sterse aceste preluari anterioare, bifati [x] nu sterge preluarile anterioare pt acelasi act+data
ALTE FACTURI PRIMITE (diverse) :: Import acte curente din CSV in Alte facturi primite (diverse) *apelati acte>>Alte facturi (diverse)>>import din CSV *puteti importa actele curente pt. Alte facturi primite (diverse) lei din fisiere CSV cu structura: -data D8 -nr. act C12 -denumire tert C40 -CIF tert C13 -cod operatie N3,0 *cod unic pt fiecare tip de operatie/schema contare folosita -cantitate=1 N14,2 *intotdeauna cantitate=1 ! -valoare FTVA N14,2 -TVA total N14,2 -data scadenta D8 -CDC C10 *cod centru de cost, daca este cazul -cod produs 394 C10 *daca este cazul -tip fct. simplificata (1 pt DA, 0 pt NU) N1,0 -explicatie act C35 -valoare TVA nededus N14,2
:: Inainte de preluare fisier CSV definiti pe ecranul de import: -corelatii intre codurile-operatie din fisierul CSV si schemele de contare aplicate in Easycont , folosind meniul [Definiti corelatiile la preluare (cod àschema de contare)]. Verificati sa existe corelatii definite pt TOATE codurile de operatii folosite in fisierul CSV ! -deoarece programul memoreaza aceste corelatii este indicat sa folositi aceleasi coduri de operatii in urmatoarele fisiere CSV importate , pentru acelasi tip de act. -daca stiti ca aveti dubluri data+nr act in CSV-ul preluat sau in cele preluate anterior in aceeasi luna si nu doriti stergerea automata a acestor dubluri, bifati [x] nu sterge preluarile anterioare pt acelasi act+data -daca facturile suporta regimul TVA la incasare , bifati [x] bifez TVA la incasare la toate facturile preluate. In acest caz importati un fisier DOAR cu facturi de acest tip ! -selectati optiunile dorite la tip document daca aveti cazul: -terti cu CNP -terti PJ fara RO
:: Atentie ! :: dupa finalizarea preluarilor din CSV, verificati temeinic sumele si actele preluate. Calculati balanta si verificati si sumele totale din balanta pe conturile aferente. :: daca nu ati bifat [x] nu sterge preluarile anterioare pt acelasi act+data: Programul sterge la import toate actele importate anterior, care au acelasi nr de act+data cu cele importate (daca au mai fost importate din CSV inca o data anterior). Actele cu acelasi nr+data introduse MANUAL inainte de import nu vor fi sterse….
FACTURI PRIMITE DEVIZE (DVI) :: Import acte curente din CSV in facturi primite devize *apelati acte>>DVI (primite devize)>>import DVI din CSV (incepand cu aplicarea SAFT D406 nu mai este permisa introducerea facturilor ca total. Trebuie introduse detaliat, produs cu produs) *puteti importa actele curente pt. facturi primite devize (detaliat) din fisiere CSV cu structura: -data D8 -data scadenta D8 -nr. factura C12 -DVI nr. C12 -deviz C3 -curs deviz N12,4 -codtaralivrare C3 -tip livrare C3 *conditii livrare: CFR,CIF,CIP,….,FCA, FOB , etc… -achizitie intracomunitara N1,0 (1 pt DA sau 0 pt NU) -denumire tert C40 -CIF tert C20 -total estimat in vama lei cota 19% N14,2 -total estimat in vama lei cota 9% N14,2 -total estimat in vama lei cota 5% N14,2 -total estimat in vama lei cota 0% N14,2 -total taxe vamale lei cota 19% N14,2 -total taxe vamale lei cota 9% N14,2 -total taxe vamale lei cota 5% N14,2 -total taxe vamale lei cota 0% N14,2 -total TVA lei cota 19% N14,2 -total TVA lei cota 9% N14,2 -total TVA lei cota 5% N14,2 -total comision vamal N14,2 *pt compatibilitate cu vers vechi.. se declara =0 -data transport D8 -act transport C12 -denumire tert transport C40 -CIF tert transport C20 -transportator roman N1,0 (1 pt DA sau 0 pt NU) -TVA la incasare pt transport N1,0 (1 pt DA sau 0 pt NU) -valoare transport devize (fara TVA) N14,2 -TVA transport lei N14,2 (daca este cazul) -cumulez transport cu furnizor in jurnale N1,0 (1 pt DA sau 0 pt NU) -alte sume N14,2 -denumire produs C35 (poate fi extins la 100 cu plata modulului extended) -serie/cod produs C13 (poate fi extins la 20 cu plata modulului extended) -UM C3 -cantitate N14,3 -pret unitar FTVA devize N14,2 -accize totale produs lei N14,2 -fara taxe vamale N1,0 (1 pt DA sau 0 pt NU) -lot nr. C13 -cota TVA N2,0 -codtaraorigine C3
:: Inainte de preluare fisier CSV definiti pe ecranul de import: -selectati schemele de contare implicite pentru marfuri/servicii si pentru transport. Pentru DVI-uri de tipuri diferite (scheme de contare diferite) creati mai multe fisiere CSV, pentru fiecare tip/schema in parte. -daca nu doriti stergerea preluarilor anterioare din CSV pt aceeasi data+act, bifati [x] nu sterge preluarile anterioare pt acelasi act+data -selectati coloana dorita din Jurnalul de TVA (cumparari) pt. furnizor si coloana dorita pentru transport. Daca aveti DVE de preluat pt coloane diferite in Jurnalul de cumparari, creati fisiere separate CSV pentru fiecare coloana in parte si importati-le pe rand.
:: Atentie ! :: dupa finalizarea preluarilor din CSV, verificati temeinic sumele si actele preluate. Calculati balanta si verificati si sumele totale din balanta pe conturile aferente. :: programul sterge la import toate actele importate anterior, care au acelasi nr de act+data cu cele importate (daca au mai fost importate din CSV inca o data anterior). Actele cu acelasi nr+data introduse MANUAL inainte de import nu vor fi sterse…. Daca doriti sa nu fie sterse aceste preluari anterioare, bifati [x] nu sterge preluarile anterioare pt acelasi act+data :: studiati cu atentie indicatiile pt transportul aferent DVI pe linkul https://www.sasory.ro/postari/postare.php?id=63
INTRARI GESTIUNE FIFO/PMP :: Import acte curente din CSV in Intrari gestiune FIFO/PMP *apelati acte>>gestiune FIFO/PMP>>import intrari din XLS CSV *puteti importa actele curente pt. Intrari gestiune FIFO/PMP din fisiere CSV cu structura: -data D8 -nr. act C12 -nr. NIR C6 -denumire tert C40 -CIF tert C13 -denumire produs C35 (poate fi extins la 100 cu plata modulului extended) -serie/cod produs C13 (poate fi extins la 20 cu plata modulului extended) -cantitate N14,3 -pret unitar FTVA N14,2 -cota TVA N2,0 -TVA total produs N14,2 -valoare totala N14,2 -pret raft cu TVA N14,2 -TVA la incasare N1,0 (1 pt DA sau 0 pt NU) -cod produs 394 C10 *daca este cazul -UM C3 -CDC cod centru de cost C10 *daca este cazul
:: Inainte de preluare fisier CSV definiti pe ecranul de import: -definit codul de gestiune in care preluati intrarile din CSV. Pentru mai multe coduri de gestiune creati fisiere CSV separate (pt fiecare cod de gestiune in parte). -selectati schema de contare aplicata implicit pentru intrare fara TVA la incasare -selectati schema de contare aplicata implicit pentru intrare cu TVA la incasare -in cazul in care firma dvs nu aplica TLI (TVA la incasare), puteti instrui programul sa bifeze automat la facturile primite TLI pt furnizorii inscrisi in registrul TVA la incasare. Pentru aceasta bifati [x] verific si aplic TLI din Registrul de evidenta TLI -daca facturile suporta regimul TVA la incasare , bifati [x] bifez TVA la incasare la toate facturile preluate. In acest caz importati un fisier DOAR cu facturi de acest tip ! -selectati optiunile dorite la tip document daca aveti cazul: -terti cu CNP -terti PJ fara RO
:: Atentie ! :: dupa finalizarea preluarilor din CSV, verificati temeinic sumele si actele preluate. Calculati balanta si verificati si sumele totale din balanta pe conturile aferente. :: programul sterge la import toate actele importate anterior, care au acelasi nr de act+data cu cele importate (daca au mai fost importate din CSV inca o data anterior). Actele cu acelasi nr+data introduse MANUAL inainte de import nu vor fi sterse….
IESIRI GESTIUNE FIFO/PMP :: Import acte curente din CSV in Iesiri gestiune FIFO/PMP
*apelati acte>>gestiune FIFO/PMP>>import iesiri din XLS CSV *puteti importa actele curente pt. Iesiri gestiune FIFO/PMP din fisiere CSV cu structura: -data D8 -nr. act C12 -denumire produs C35 (poate fi extins la 100 cu plata modulului extended) -serie/cod produs C13 (poate fi extins la 20 cu plata modulului extended) -cantitate N14,3 -cota TVA N2,0 -pret raft cu TVA N14,2 -UM C3 -nr. fct C12 -data fct D8 -cont tert 411x C10 -denumire tert C40 -CIF tert C20
:: Inainte de preluare fisier CSV definiti pe ecranul de import: -definit codul de gestiune in care preluati iesirile din CSV. Pentru mai multe coduri de gestiune creati fisiere CSV separate (pt fiecare cod de gestiune in parte). -selectati schema de contare aplicata implicit pentru iesirea din gestiune
:: Atentie ! :: dupa finalizarea preluarilor din CSV, verificati temeinic sumele si actele preluate. Calculati balanta si verificati si sumele totale din balanta pe conturile aferente. :: programul sterge la import toate actele importate anterior, care au acelasi nr de act+data cu cele importate (daca au mai fost importate din CSV inca o data anterior). Actele cu acelasi nr+data introduse MANUAL inainte de import nu vor fi sterse….
INTRARI GESTIUNE MAGAZIN :: Import acte curente din CSV in Intrari gestiune MAGAZIN *apelati acte>>gestiune magazin>>import intrari detaliate din XLS CSV *puteti importa actele curente pt. Intrari gestiune magazin din fisiere CSV cu structura: -nr. act C12 -data D8 -denumire tert C40 -CIF tert C13 -denumire produs C35 (poate fi extins la 100 cu plata modulului extended) -serie/cod produs C13 (poate fi extins la 20 cu plata modulului extended) -UM C3 -cantitate N14,3 -pret achiz. FTVA N14,2 -TVA total produs N14,2 -cota TVA N2,0 -cod magazin C4 -pret raft cu TVA N14,2 -nr. NIR C6 -data scadenta D8 -TVA la incasare N1,0 (1 pt DA sau 0 pt NU) -cod produs 394 C10 *daca este cazul
:: Inainte de preluare fisier CSV definiti pe ecranul de import: -selectati schema de contare aplicata pentru fiecare cod de gestiune magazin din fisierul CSV. Pentru aceasta apelati meniul [Def. scheme si coduri magazin implicite] -daca facturile suporta regimul TVA la incasare , bifati [x] bifez TVA la incasare la toate facturile preluate. In acest caz importati un fisier DOAR cu facturi de acest tip !
:: Atentie ! :: dupa finalizarea preluarilor din CSV, verificati temeinic sumele si actele preluate. Calculati balanta si verificati si sumele totale din balanta pe conturile aferente. :: programul sterge la import toate actele existente (!) anterior, care au acelasi nr de act+data+cod magazin+tert cu cele importate , indiferent daca au fost introduse manual sau importate anterior.
ALTE INREGISTARI CONTABILE (alte CONTARI automate) :: Import acte curente din CSV in alte contari automate *apelati acte>>alte contari automate>>import CSV *puteti importa actele curente pt. alte contari automate din fisiere CSV cu structura: -data D8 -nr. act C12 *data_nr_act unice pt fiecare act.. nu dublati data+nr_act in CSV ! -pentru act C12 *daca este cazul, pentru o repartizare corecta a platilor/incasarilor/stornarilor -explicatie act C35 -denumire fisa analitica debitoare C40 (daca este cazul) -CIF fisa analitica debitoare C20 (daca este cazul) -denumire fisa analitica creditoare C40 (daca este cazul) -CIF fisa analitica creditoare C20 (daca este cazul) -suma fara TVA N14,2 -TVA total N14,2 (daca este cazul) -cod operatie N3,0 *cod unic pt fiecare tip de operatie
:: Inainte de preluare fisier CSV definiti pe ecranul de import: -corelatii intre codurile-operatie din fisierul CSV si schemele de contare aplicate in Easycont , folosind meniul [Definiti corelatiile la preluare (cod operatie àschema de contare)]. Verificati sa existe corelatii definite pt TOATE codurile de operatii folosite in fisierul CSV ! -deoarece programul memoreaza aceste corelatii este indicat sa folositi aceleasi coduri de operatii in urmatoarele fisiere CSV importate , pentru acelasi tip de act.
:: Atentie ! :: dupa finalizarea preluarilor din CSV, verificati temeinic sumele si actele preluate. Calculati balanta si verificati si sumele totale din balanta pe conturile aferente. :: Atentie ! Programul sterge la import toate actele importate anterior, care au acelasi nr de act+data cu cele importate (daca au mai fost importate din CSV inca o data anterior sau in acelasi CSV pt dubluri act+data). Actele cu acelasi nr+data introduse MANUAL inainte de import nu vor fi sterse…. Daca aveti mai multe pozitii/acte in CSV cu aceeasi data+nr_act va fi memorat doar ultimul act deoarece cele anterioare vor fi sterse.
COMPENSARI clienti<>furnizori :: Import acte curente din CSV in COMPENSARI *apelati acte>>compensari>>import XLS CSV *puteti importa actele curente pt. COMPENSARI din fisiere CSV cu structura: -data D8 -explicatie act C35 -nr. act C12 *data_nr_act unice pt fiecare act.. nu dublati data+nr_act in CSV ! -suma totala compensata N14,2 -TVA inclus N14,2 (daca este cazul) -tert debitor C40 -tert creditor C40? -act compensat debitor C12 -act compensat creditor C12
:: Inainte de preluare fisier CSV definiti pe ecranul de import: -contarea pentru suma totala compensata (initial 401-4111)
:: Atentie ! :: dupa finalizarea preluarilor din CSV, verificati temeinic sumele si actele preluate. Calculati balanta si verificati si sumele totale din balanta pe conturile aferente. :: Atentie ! Programul NU sterge la import actele importate anterior, care au acelasi nr de act+data cu cele importate ! Daca doriti REPRELUAREA unui fisier CSV, stergeti inainte toate actele preluate anterior pentru a evita dublarea acestora.
Cap. 4-Reguli generale la importul de date in EasyCont din alte aplicatii
:: eliminati primul rand care contine titlurile coloanelor
:: atat denumirea fisierului CSV importat cat si calea unde se afla fisierul nu trebuie sa contina spatii sau alte caractere speciale. Sunt permise doar: cifre, litere si “_” . *ex. de cate si denumire fisier corecte: c:ssfisier.csv
:: eliminati caracterele speciale (& # , ’ ” enter CRLF etc…), separatoarele de mii la numere si diacriticele din campurile fisierului CSV (ex: terti, adresa, denumire produs, serie , etc…) :: formatati coloanele de tip data in formatul zz/ll/aaaa :: verificati ca in setarile Windows >> Capanel >> Regionals sa aveti: -separator lista , in loc de ; -simbol zecimale . in loc de , -separator mii , in loc de . -format data: zz/ll/aaaa
:: debifati in Excel [ ] utilizare separator mii :: bifati in Excel [x] use system separators
***
|