HomePostari

Ghid complet E-transport/flota auto

« Inapoi

Ghid complet E-transport/flota auto

01-02-2023

Utilizare e-transport

1) Token:
-asigurati-va ca aveti tokenul cu semnatura digitala inregistrata pe SPV-ANAF , atasat la calculator si verificat

2)-Setari implicite modul
Verificati si setati corespunzator setarile initiale:
-cont implicit clienti: contul in care va cauta datele clientilor unde livrati produsele
-ultimul nr. cursa: definiti ultimul nr alocat pt curse. Programul va adauga+1 incepand cu acest numar la cursele urmatoare
-ultimul nr. referinta : definiti ultimul nr alocat pt referinta. Programul va adauga+1 incepand cu acest numar la actele urmatoare>>referinta urmatoare
-date implicite transportator: denumire, CIF si tara. Aceste date vor fi preluate implicit la un act nou, dar vor putea fi schimbate daca este nevoie. Transportatorul selectat implicit trebuie sa fie definit inainte in [transportatori].
-date implicite SCOP OPERATIUNE (proiduse): reprezinta codul pt scop operatiune preluat implicit la adaugare produs in aviz, defalcat pt acte TRANSFER sau AVIZE
-cod implicit pt. TIP OPERATIE act(aviz): acest cod va fi preluat implicit la adaugarea unui aviz nou.
-egaleaza brut cu net: va prelua netul in brut la importul avizelor din gestiune>>iesiri. Ulterior , brutul poate fi ajustat daca este nevoie
-preluare valoare FTVA la import din avize:
:: din val. FTVA UIT (aviz)
:: daca nu gaseste sume la val. FTVA UIT va prelua din pret raft (aviz)
:: daca nu gaseste nici in pret raft sume va prelua din nomenclatorul de produse>> pret facturare FTVA
-date implicite loc de incarcare: se va alege locul de incarcare implicit din locurile de incarcare definite deja in [locuri de incarcare]
-testez pe SPV TEST-permite sa testati trimiterea de XML pe pagina de test creata de ANAF. Astfel puteti verifica tot inainte de a trimite oficial aceste cereri de UIT. Cand finalizati de testat nu uitati sa debifati aceasta optiune ca sa trimiteti oficial cererile de certificat pe ANAF.
-trimit XML si in server: in cazul in care lucrati in retea , pe statie , puteti opta ca o copie a XML-urilor sa fie trimisa in server
-verific mesaje primite pe ultimele [n] zile. Aici setati nr de zile pentru care se descarca mesaje cand solicitati acest lucru la un UIT primit.
-introducere manuala masini: permite definirea manuala fara a fi nevoie sa creati inainte baza de date , a masinilor in cursa curenta.
-introducere manuala soferi: permite definirea manuala fara a fi nevoie sa creati inainte baza de date , a soferului in cursa curenta.

3)-introducerea datelor
Definirea curselor (per masina) se face adaugand un act nou in modul.
-completati datele cursei
-daca doriti ca transportatorul sa fie chiar clientul in primul aviz incarcat pe masina , bifati [x] transportator=primul client din actele incarcate
-dupa ce finalizati datele cursei, puteti introduce avizele incarcate pe masina in 2 moduri:
   :: manual , cu [adaugare act]
   :: automat preluate din iesiri/transferuri gestiune, apasand pe [preiau acte din avize]
-pentru fiecare act incarcat (aviz) trebuie sa completati detaliile apasand pe [detalii act] sau dublu click pe acel aviz:
   :: completati toate rubricile marcate cu # rosu !
   :: completati locul incarcarii si locul livrarii
   :: completati toate produsele incarcate pe masina din acel aviz :
      -denumire/serie produs
      -scop operatiune
      -cod vamal NC
      -cantitate
      -UM
      -echivalent UM SAFT
      -valoare vanzare FTVA
      -greutate neto
      -greutate bruto
      -tip ambalaj (pt CMR)
      -nr. ambalaje (pt CMR)
      -cubaj ambalaje/produse in m3 (pt CMR)
:: adaugati toate actele atasate pt fiecare aviz (mx 3 acte/aviz)

:: daca soferul trebuie sa incaseze la livrare numerar pt un aviz, bifati [x] incasare numerar si specificati suma de incasat.
-cand ati finalizat toate avizele si detaliile puteti crea xml

4)-conectati-va o singura data (!) la SPV apasand pe butonul [Log SPV] si micsorati in bara pagina de logare deschisa, fara a o inchide (!)

5)-Creati XML cu cererea de certificat UIT [Creez XML UIT]. Daca a fost creat cu succes se vor aprinde urmatoarele 2 butoane de langa el:
:: [vezi xml] care permite sa vedeti efectiv ce contine fisierul xml inainte de a il trimite
:: [trimite pe SPV] care permite trimiterea fisierului xml creat pe SPV. Raspunsul primit la incarcare poate fi vizualizat cu [mesaj SPV]. Daca fisierul a fost validat nu se va bifa [ ] ERR si o sa apara pe ecran id-ul de incarcare si nr. UIT alocat. Daca nu se valideaza, va fi bifat [x] ERR si continutul erorii va putea fi studiat cu [mesaj SPV].. in acest caz corectati , recreati XML si retrimiteti fisierul pana la validare si obtinere UIT.
Daca fisierul a fost validat si ati primit UIT, recomandam ca peste cca 30 sec sa se apese pe cel de al 3-lea buton aprins [Descarca mesaje] pt o ultima confirmare ca totul este ok la acel UIT. Daca in mesaje se primeste confirmarea ca acel UIT este ok se va bifa [x] OK.

6)-cand aveti UIT valid si confirmat la toate avizele incarcate pe masina din cursa curenta, puteti trimite masina in cursa.

7)-cand soferul revine, se vor trimite confirmarile la cursa respectiva:
:: se apasa la fiecare aviz pe [Confirmare XML] si se selecteaza tipul confirmarii: confirmat, partial, informat si motivul daca este cazul.
:: raspunsul SPV se poate citi in [mesaj SPV]
:: daca fisierul xml a fost incarcat cu succes pe SPV veti primi id de incarcare si se va bifa automat [x] ok.. In caz contrar se va bifa automat [x] ERR si veti putea studia eroarea in [mesaj SPV]

8)-cand toate avizele au fost confirmate cursa va fi inchisa automat

9)-daca doriti stergerea unui UIT din SPV (in conditiile legii) , selectati avizul respectiv si apasati pe [sterg UIT din SPV], buton care va trimite solicitarea de stergere UIT pe SPV si va sterge id-urile de incarcare/confirmare , xml-urile si codul UIT pt avizul curent.


:: Rezolvarea problemelor cu certificatul digital

-daca la trimiterea fisierelor XML primiti o eroare de tip 1429: No credentials were available in the client certificate , sau orice eroare care se refera la certificatul instalat, procedati astfel:
(instructiuni pt Digisign.. similar pt restul furnizorilor de certificate)

1)-dezinstalati: DigiSignOne (si orice alta aplicatie de la Digisign)


2)-dezinstalati: SafeNet Authentication Client


3)-reinstalati tokenul lansand Setup_DigiSignerOne (aplicatie primita de la Digisign, 32 sau 64 bit) sau ultima versiune a acestei aplicatii de pe site-ul Digisign (recomandat).



4)-introduceti in cautarea din Windows textul certmgr.msc si lansati aceasta aplicatie...
In folderul Personal >> Certificates verificati sa existe doar certificatul instalat de Digisign si stergeti orice alt certificat suplimentar care exista in acest folder.


Daca aveti Windows 7 si aveti probleme cu certificatele va recomandam trecerea la Windows 10 care este compatibil cu protocoalele ANAF pt SPV si cu noile drivere de la producatorii de certificate digitale.

5)-daca problemele persista contactati emitentul tokenului si solicitati remedierea prin conectare remote

6)-puteti, deasemenea , incerca instalarea "curata" (pt. prima data) a tokenului pe un alt sistem informatic , unde nu au mai fost instalate semnaturi electronice.

Atentie!
Problemele legate de certificatul digital/token trebuie rezolvate de catre emitentul tokenului (Digisign, etc...). Daca doriti interventia remote a Sasorysoft pt a incerca remedierea problemelor legate de certificatul digital (nu se garanteaza rezolvarea situatiei sesizate) taxa perceputa este de 100 EUR/sedinta in cazul rezolvarii problemei , sau 24 EUR/sedinta in cazul in care problema nu a putut fi rezolvata remote.


© Copyright 2007 Sasorysoft®©